top of page
iStock-1327087687_edited.png
Beige Minimalist Inspirational Quote Instagram Post (7).png
Beige Minimalist Inspirational Quote Instagram Post (9).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​Skuteczny manager

Delegowanie zadań i motywowanie ludzi

 

Ten cykl spotkań jest dla tych, którzy chcieliby wypracować własny styl zarządzania oraz wzmocnić i rozwinąć kluczowe kompetencje i umiejętności.

Warsztaty te są dedykowane dla kadry zarządzającej:

  • dyrektorów działów i departamentów;

  • menedżerów zarządzających zespołami;

  • kierowników projektów i zespołów projektowych;

  • osób, które chcą rozwijać umiejętności managerskie.

Rolą współczesnego lidera – prezesa, dyrektora, kierownika - jest podejmowanie decyzji w różnych obszarach, rozwiązywanie problemów oraz współpraca z ludźmi. Wymaga to posiadania praktycznej wiedzy o tym, jak motywować pracowników i rozwijać ich kompetencje; jak delegować zadania; jak budować zaangażowany zespół i jak nim zarządzać w sytuacji kryzysowej.

 

Liderem niekoniecznie trzeba się urodzić, ale można się tej roli nauczyć. Z tą myślą przygotowałem złożony z 5 modułów, kompleksowy program rozwojowy.

 

Dzięki warsztatom Skuteczny Manager:

  • zwiększysz swoją świadomość Lidera i będziesz wywierać pozytywny wpływ na otoczenie;

  • będziesz tworzyć efektywne i zaangażowane zespoły;

  • udoskonalisz sposoby komunikowania się;

  • nauczysz się skutecznie wyznaczać i egzekwować cele dla siebie, zespołu                    i organizacji;

  • nauczysz się efektywnie zarządzać zespołem w oparciu o dane i fakty;

  • odnotujesz mierzalny wzrost efektywności procesów;

  • zdobędziesz umiejętności wdrażania praktyk ciągłego doskonalenia.

              Forma spotkania: Warsztat Stacjonarny / Szkolenie online

             

              Data: do ustalenia

PROGRAM WARSZTATÓW

Moduł 1 - Rozwój samoświadomości managera​

  • Analiza typu osobowości w oparciu o metodologię MBTI

  • Różnice w typach osobowości oraz ich wpływ na postrzeganie rzeczywistości, podejmowanie decyzji oraz podejście do zmian

  • Wykorzystanie narzędzi MBTI do określenia mocnych stron zespołu i zwiększenia jego efektywności

      

Rezultaty:​

  • Znasz swój typ osobowości

  • Umiesz definiować typy osobowości w swoim zespole

  • Potrafisz mapować zespół oraz dobierać członków do zespołów

  • Określasz mocne strony zarówno swoje jak i zespołu 

Moduł 2 - Rola skutecznego Lidera

  • Budowanie autorytetu

  • Przyjmowanie odpowiedzialności

  • Wyznaczanie i komunikowanie celów oraz ich egzekwowanie

  • Klarowne określanie oczekiwań względem zespołu

  • Określanie swojego stylu zarządzania

  • Dostosowanie stylu zarządzania do sytuacji

  • Mechanizm przejścia przez sytuacje kryzysowe, elastyczność w dostosowaniu się do zmiany, świadomy wybór postawy

 

Rezultaty:​

  • Rozumiesz na czym polega sterowność wewnątrz i zewnątrz, a także potrafisz tego użyć w kontekście budowania zespołu

  • Potrafisz komunikować oczekiwania i wyznaczać cele dla zespołu

  • Wiesz w jaki sposób dostosować styl zarządzania do poszczególnych osób w zespole

  • Masz świadomość psychologicznego aspektu przechodzenia ludzi przez zmianę i potrafisz to wykorzystać do zarządzania zespołem w sytuacji kryzysowej

Moduł 3 - Rozwój inteligencji emocjonalnej i zarządzanie sobą

  • Zastosowanie modelu Inteligencji Emocjonalnej EQ-i2.0

  • Rozwój samoświadomości

  • Ekspresja emocji i jej wpływ na otoczenie

  • Budowanie relacji

  • Podejmowanie decyzji pod wpływem emocji

  • Identyfikacja wyzwalaczy emocjonalnych

  • Zarządzanie stresem

 

Rezultaty:​

  • Lepiej rozumiesz kim jesteś i czym kierujesz się w życiu; jakie emocje Tobą rządzą

  • Wzrasta Twoja pewność siebie i poczucie własnej wartości

  • Rozumiesz, jakie zachowania stanowią niekorzystne nawyki ludzi sukcesu i potrafisz z nimi pracować

  • Umiesz zarządzać emocjami w trudnych sytuacjach

  • Identyfikujesz swoje wartości i działasz w zgodzie ze sobą

  • Zwiększasz odporność psychiczną i wiesz w jaki sposób redukować stres

Moduł 4 - Sztuka porozumiewania się i budowania relacji

  • Typy osobowości a efektywne porozumiewanie się

  • Zarządzanie konfliktem

  • Mowa ciała i ekspresja lidera przed zarządzaniem konfliktem

  • Efektywne zadawanie pytań

  • Struktura przekazu

 

Rezultaty:​

  • Umiesz dostosować styl komunikacji do różnych typów osobowości

  • Potrafisz przeprowadzić trudną rozmowę i udzielić informacji zwrotnej

  • Wiesz, w jaki sposób poradzić sobie z postawą obronną lub atakującą podczas konfliktu

  • Jesteś świadomy wpływu swojej mowy ciała na innych

  • Wiesz, w jaki sposób zwiększyć efektywność porozumiewania się poprzez zadawanie odpowiednich pytań precyzujących

Moduł 5 - Budowanie zaangażowania zespołu

  • Rola Lidera w budowaniu zespołu

  • Model 5 Dysfunkcji Pracy Zespołowej

  • Identyfikacja dysfunkcji w zespole

  • Metody zapobiegania dysfunkcjom w zespole

Rezultaty:​

  • Wiesz, na czym polega praca zespołowa i jak zapobiegać silosom

  • Potrafisz zidentyfikować następujące dysfunkcje w zespole:
    - brak zaufania
    - obawa przed konfliktem
    - brak zaangażowania
    - niebranie odpowiedzialności
    - brak koncentracji na wyniku

  • Wiesz, w jaki sposób poradzić sobie z postawą obronną lub atakującą podczas konfliktu

  • Umiesz zastosować metody i narzędzia, aby zapobiec powstawaniu tych dysfunkcji

Interesuje Cię ten warsztat?

 

Jesteś zainteresowany organizacją mojego warsztatu dla firm? Chciałbyś, aby Twoi pracownicy skorzystali…

Skontaktuj się ze mną. Wypełnij formularz kontaktowy 

Beige Minimalist Inspirational Quote Instagram Post (11).png
Beige Minimalist Inspirational Quote Instagram Post (14).png
Beige Minimalist Inspirational Quote Instagram Post (7).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​

Autorytet managera

Jak być dojrzałym managerem?

 

Ten cykl spotkań jest dla tych, którzy chcieliby budować swój autorytet dzięki własnej dojrzałości. Manager posiadający dojrzałą osobowość staje się inspirującym przywódcą, ponieważ:

  • stawia realistyczne i możliwe do osiągnięcia cele;

  • ma poczucie rzeczywistości i godzi się z nią;

  • widzi siebie jako osobę tak samo wartościową, jak inni;

  • czuje się z nimi równy i nie ma tendencji do dominacji nad nimi;

  • przyjmuje zarówno pochwały, jak i krytykę;

  • nie czuje się nieśmiały w kontaktach z innymi;

  • ma dystans do siebie i świata;

  • nie krytykuje innych;

  • świetnie radzi sobie ze stresem;

  • jest bardzo dobrze przystosowany do otoczenia;

  • dostrzega w innych ich potencjał i możliwości.

              Forma spotkania: Warsztat Stacjonarny / Szkolenie online

             

              Data: do ustalenia

Badania organizacji wskazują, że autorytet managera budowany jest poprzez trzy ważne obszary: bliskość, spójność (dojrzałość) oraz współobecność w działaniu. Autorytet posiada osoba, która reprezentuje istotne i cenne przekonania, wie co jest słuszne i właściwe w danej organizacji. Autorytet to również szacunek dla czyichś osiągnięć, cech charakteru i prezentowanej postawy.

Budowanie wiarygodności i autorytetu zaczyna się od spotkania z samym sobą. Rozpoznanie kim się naprawdę jest punktem wyjścia do zmierzania ku temu, kim zamierza się być. Odkrywanie siebie to umacnianie swojego ja, uczenie się zaufania do siebie i swoich wyborów. To droga od odgrywania roli narzucanej przez otoczenie do słuchania swojej intuicji, wiary we własną mądrość i poczucia własnej wartości.

Możliwe obszary do pracy podczas pracy warsztatowej:

  • Poczucie wartości i pewność siebie;

  • Budowanie autorytetu w oparciu o potrzeby;

  • Tożsamość w pracy z ludźmi;

  • Wartości w pracy z ludźmi;

  • Zaufanie do siebie i do innych;

  • Komunikowanie emocji;

  • Rozumienie źródeł własnych zachowań i reakcji;

  • Poczucie wewnętrznej spójności;

  • Poczucie odrębności od otoczenia;

  • Wgląd we własne poczucie wartości;

  • Wypracowanie indywidualnych strategii zmiany siebie.

 

Interesuje Cię ten warsztat?

 

Jesteś zainteresowany organizacją mojego warsztatu dla firm? Chciałbyś, aby Twoi pracownicy skorzystali…

Skontaktuj się ze mną. Wypełnij formularz kontaktowy 

Beige Minimalist Inspirational Quote Instagram Post (9).png

 

 

 

 

 

 

 

 

​​Empatyczny lider

Wzmacnianie poczucia wartości i sprawczości zespołu

 

Ten cykl spotkań jest dla tych, którzy chcieliby osiągnąć poziom przywództwa opartego o empatię.

 

Empatyczny przywódca:

  • Mówi o emocjach i potrzebach;

  • Słucha i słyszy pracowników;

  • Komunikuje oczekiwania i egzekwuje zadania;

  • Odważnie udziela informacji zwrotnej;

  • Pracuje z ludźmi poprzez ich potencjał i potrzeby;

  • Buduje relacje oparte na szacunku;

  • Motywuje, rozumiejąc potrzeby ludzi;

  • Dociera do tego, co dla ludzi ważne.

              Forma spotkania: Warsztat Stacjonarny / Szkolenie online

             

              Data: do ustalenia 

Szkolenia, które dostarczają managerom tylko wiedzę, okazują się być mało skuteczne. Dlatego w procesie nabywania nowych kompetencji ważna jest praca nad rozwojem osobistym, której efektem będzie zmiana nawyków i przekonań ograniczających.

Podczas moich szkoleń kadry managerskiej kładę nacisk na pracę nad osobistymi przekonaniami uczestników, co stanowi podstawę do zmiany ich zachowań. To z kolei owocuje wprowadzaniem nowych umiejętności w życie w organizacji. Bez osobistego zaangażowania  praktycznie niemożliwe jest wprowadzenie nowych zachowań, ponieważ burzą one status quo, a także na początku wywołują naturalny opór.

Budowanie efektywnych zespołów oznacza w praktyce wprowadzenie kultury informacji zwrotnej opartej o fakty oraz eliminującej interpretacje, pomówienia i domysły.  Tak rozumiany feedaback wspiera bowiem kształtowanie zaangażowania emocjonalnego i bezpieczeństwo pracowników, co bezpośrednio przekłada się na ich efektywną pracę i współpracę w organizacji. W końcu pozwala na efektywne porozumienie oraz zrozumienie oczekiwań, potrzeb i emocji, które są nieuniknione w relacjach interpersonalnych - zwłaszcza w sytuacjach trudnych i wymagających.

Empatyczne przywództwo opiera się na kilku filarach komunikacji:

  • Ludzie działają na rzecz swoich potrzeb i kiedy mają je zaspokojone są w stanie dawać z siebie więcej niż oczekuje otoczenie.

  • Potrzeby są motywacją każdego ludzkiego działania. Wszystkie zachowania służą realizacji potrzeb.

  • Każda forma krytyki, atak, zarzut, są wyrazem niespełnionych potrzeb.

  • Ludzie działają nie przeciwko innym tylko dla swoich potrzeb.

  • Pozytywna informacja zwrotna - czyli komunikat uznania - to nasze neurologiczne paliwo, zaspokajające wiele potrzeb – buduje poczucie własnej wartości i wzmacnia relacje oparte na zaufaniu.

  • Negatywna informacja - jeśli jest prawidłowo zakomunikowana - pozwala zrozumieć potrzeby rozmówcy i w porozumieniu zmieniać zachowania we współpracy; wspiera rozwój, daje poczucie bezpieczeństwa i niweluje negatywne emocje (strach, lęk, niepewność).

Możliwe obszary do pracy podczas pracy warsztatowej:

Wizja i misja

  • Wiarygodność i autorytet menedżera

  • Wartości w pracy z ludźmi

  • Zasady we współpracy z innymi

 

Wyrażanie uznania

  • Potrzeba uznania jako główny motywator do działania

  • Identyfikowanie mocnych stron pracowników

  • Rozumienie potrzeb pracowników

  • Formułowanie komunikatu uznania

 

Komunikowanie oczekiwań

  • Formułowanie celów

  • Precyzowanie konkretnej prośby

  • Sprawdzanie rozumienia oczekiwań

  • Kontraktowanie wspólnych uzgodnień

  • Reagowanie na odmowę

 

Negatywna informacja zwrotna

  • Emocje w sytuacji braku realizacji oczekiwań

  • Ocena a fakt w negatywnej informacji

  • Negatywna informacja wypowiedziana wprost

  • Oczekiwanie co do zmiany zachowania

 

Rozmowy rozwojowe

  • Formułowanie celów podczas spotkania z pracownikiem

  • Zadawanie pytań otwartych

  • Rozbrajanie komunikatów typu pretensje

  • Otwarte omawianie trudności w pracy

 

Rozwijanie ludzi

  • Fakty i obserwacje w pracy z ludźmi

  • Empatyczne słuchanie

  • Rozumienie zachowań uczestników przez pryzmat ich potrzeb

  • Docieranie do źródeł braku motywacji

 

Interesuje Cię ten warsztat?

 

Jesteś zainteresowany organizacją mojego warsztatu dla firm? Chciałbyś, aby Twoi pracownicy skorzystali…

Skontaktuj się ze mną. Wypełnij formularz kontaktowy 

 

 

 

 

 

 

 

Efektywna komunikacja

Efektywność i relacje w biznesie

Ten cykl spotkań jest dla tych, którzy chcieliby sprawnie używać praktycznych narzędzi NVC.

W praktyce oznacza to pracę opartą na współtworzeniu i współodpowiedzialności, dzięki temu że:

  • Ludzie wiedzą, jakie mają zasoby i realizują zadania                                            zgodnie ze swoim potencjałem;  

  • Mówią o swoich emocjach i potrzebach wprost;

  • Udzielają sobie informacji zwrotnej;

  • Są zmotywowani do działań, które rozumieją;

  • Dbają o siebie i swoje granice;

  • Udzielają sobie informacji zwrotnej opartej na faktach;

  • Przyjmują informację zwrotną;

  • Budują relacje oparte na szacunku.

              Forma spotkania: Warsztat Stacjonarny / Szkolenie online

             

              Data: do ustalenia

NVC (Nonviolent Communication) - czyli Porozumienie bez przemocy - to znana już od lat 60-tych metoda opracowana przez Marshalla Rosenberga, której kluczowymi założeniami są skupienie się na uczuciach i potrzebach oraz posługiwanie się językiem, który służy budowaniu porozumienia i dialogu.

Filarem tej komunikacji jest założenie, że wszyscy ludzie mają takie same potrzeby i każde ludzkie działanie jest skierowane na ich zaspokojenie. Poznanie motywów (potrzeb) zachowań zarówno swoich, jak i ludzi - którzy nas otaczają - stanowi podstawę do budowania porozumienia opartego na partnerstwie. Komunikacja NVC to jednocześnie asertywna komunikacja. Stanowi bowiem świetne narzędzie do udzielania informacji zwrotnej, do rozwiązywania konfliktów oraz budowania zaangażowania i wzajemnego rozumienia siebie w pracy.

Uwielbiam ten rodzaj komunikacji. Biznes też już wie, że warto wdrażać NVC, ponieważ oszczędza pieniądze i obniża stres. Wiele firm, z którymi pracowałem, potwierdza wzrost efektywności biznesowej.

​Domyślam się, że wszyscy chcieliby dowiedzieć się, jakie są korzyści z tego rodzaju komunikacji, a jest ich wiele, dlatego podaję kilka:

  • Łatwość rozwiązywania konfliktów;

  • Skuteczność w radzeniu sobie z „trudnymi klientami”;

  • Zrozumienie i porozumienie we współpracy;

  • Umiejętność budowania relacji opartych na szacunku;

  • Zwiększenie efektywności pracy dzięki jasności ustaleń;

  • Zmniejszenie narzekania na rzecz współdziałania;

  • Szukanie działań na rzecz wspólnych potrzeb;

  • Obniżenie stresu i napięć w relacjach;

  • Odpowiedzialność za siebie w relacjach z innymi;

  • Wyznaczanie granic i dotrzymywanie ustaleń;

  • Zamiana pretensji i ataków na prośby i ustalenia;

  • Wspieranie się w budowaniu wzajemnego dobrostanu;

  • Wzrost przyjemnych emocji we współpracy;

  • Wzrost zadowolenia z miejsca pracy.

Interesuje Cię ten warsztat?

Jesteś zainteresowany organizacją mojego warsztatu dla firm? Chciałbyś, aby Twoi pracownicy skorzystali…

Skontaktuj się ze mną. Wypełnij formularz kontaktowy

Na powyższe warsztaty umawiam się indywidualnie, skontaktuj się ze mną, by omówić potrzebne szczegóły dotyczące Twoich/ firmowych oczekiwań, wielkość grupy oraz potrzebę, jaką ten warsztat ma przepracować.

© Artur Ostrowski 2024

bottom of page